Meie programmid

Meie programm on jagatud neljaks erinevaks sambaks:

Üksikisikud

Inimestele, kes soovivad rohkem teada saada endast, tugevdada oma oskusi, arendada oma isiksust ja vabaneda vanadest teemadest.

Paarid

Paarid, kes soovivad õppida, kuidas luua pikaajalisi rahulolevaid suhteid. Teekond, kuidas kaks inimest saavad jääda indiviidiks ja luua samaaegselt terve ühenduse. Kuidas 1+1st saab 3. 

Organisatsioonid

Organisatsioonidele, mille eesmärk on arendada asjakohaseid oskusi ja omadusi tulevikku suunatud juhtidele, kes hindavad inimesi kui olulist ja keskset võtmetegurit ettevõtte arengus.

Koolitus

Koolitusprogramm gestaltnõustajaks saamiseks.Spetsialistidele, kes soovivad süvendada oma eneseteadlikkust ja parandada oma suhtlemisoskust kui olulist võtmetegurit edukaks tööks inimestega. 

INDIVIDUAALIDELE

Elu tänapäeva maailmas erinevate nõudmiste ja pideva muutusega seab suure väljakutse.

Oleme õppinud vastama elu küsimustele, kuna inimesed on kohanemise ja probleemide lahendamise meistrid. Vajadusel kasutame perekonna, partnerite, kolleegide ja sõprade tuge. 
Siiski võivad esineda olukordi, kus tunneme end ummikus olevat ja meie enda ressurssidega edasi ei saa. Sellisel juhul võib professionaalne tugi väljastpoolt olla kasulik. Terapeutil, nõustamisel või coachingul võib olla kasu segaduste selgitamiseks ja muutuste esimeste sammude praktiseerimiseks.
Lisaks individuaalsetele kohtumistele pakume ka võimalust töötada grupikeskkonnas. Uurimustulemustele tuginedes ning ka oma kogemusest võime kinnitada, et grupitööl on tugev jõud ja tervendav mõju. Teistega suhtlemine ja grupiliikmete kogemuste ning tarkuse kasutamine võib algatada tugevaid muutusprotsesse.
Grupil on oma iseloom vastavalt motole: tervik on midagi erinevat ja rohkemat kui tema individuaalsete osade summa (Christian von Ehrenfels).
Osalemine grupitöös arutatakse koolitajaga individuaalselt läbi  eelneval kohtumisel.

PAARIDELE

Inimestena oleme sotsiaalse süsteemi lahutamatu osa. Meie ellujäämine, kasv ja heaolu sõltuvad meie sotsiaalsetest suhetest.

Nende suhete olemus, nende lähedus või kaugus ning nende kultuuriline ja eetiline tähendus on ühiskonniti ja ajaliselt erinev. Lääne kultuuri iseloomustab individualistlik arusaam ühiskonnast, mis näeb üksikisikuid autonoomsete üksustena, kes konkureerivad pidevalt teistega.
Sotsiaalsete suhete kõige põhilisem üksus on paarisuhe. Selles suhtes otsitakse püsivat armastust, mis on sisemine jõud, mis hoiab paari koos. Me loodame, et meie intiimsed soovid, unistused ja ideed saavad teoks ning et suhe rahuldab meie sügavaimad vajadused läheduse, mõistmise ja toetuse järele.
Peagi avastame aga, et armastussuhted ei ole nii lihtsad ja ideaalsed, kui me tahaksime, et need oleksid. Igapäevaelu ühes töö, laste, eakate vanemate ja individuaalsete vajadustega võib muuta suhted keeruliseks või isegi väljakannatamatuks, kuigi mõlemad partnerid soovisid algselt samu asju.
Meie suhted seavad meid silmitsi kahe lahutamatu polaarsusega: autonoomia ja pühendumine. Me peame oma igapäevaelus leidma tasakaalu nende kahe näilise vastandi vahel. Armastus on soov ühtsuse ja ühinemise järele, kuid kui tulemus on korduvalt 1+1=1, kaotab suhe midagi väärtuslikku. Meie eesmärk on saavutada tulemus 1+1=3, kus 3 tähistab midagi uut, mida kaks inimest koos loovad
Paarisuhte nõustamisel ja kursustel püüame mõista tervete suhete „saladust“. Selle saavutamiseks õpite mõistma oma sisemisi protsesse ja kogete aktiivselt oma suhet koos.
Meie käitumist ja emotsioone kujundavad meie kogemused ja õppimine lapsepõlvest, päritolupere ning ühiskonna nõudmised ja piirangud. Osa sellest õppimisest on selgesõnaline, osa aga varjatud. Osa sellest võime mäletada selgelt, samas kui teised osad on udusemad. Need teadmised mõjutavad pidevalt meie käitumist ja emotsioone ning käivituvad paarisuhetes, isegi kui me ei mäleta, millal või kuidas me seda õppisime.
Seetõttu on oluline tunnistada, et meie partner ei ole sageli meie tugevate reaktsioonide põhjuseks, vaid vallandajaks. Paarikoolis õpite, kuidas eraldada olevikku minevikust, võtta vastutust oma tegude ja sõnade eest ning elada sellist suhet, mida tõeliselt soovite.
Erinevatel kursustel käsitleme järgmisi teemasid:
Minu suhte kogemused, päritolupere ja pärand.
Sissejuhatus paarikooli kontseptsiooni.
Eneseteadlikkuse ja isikliku kasvu tähtsus suhetes.
Negatiivsete mustrite ja käitumismallide tuvastamine ja ületamine.
Tõhusad suhtlemistehnikad ja konfliktide lahendamise strateegiad.
Usalduse, intiimsuse ja emotsionaalse sideme loomine.
Erinevuste mõistmine ja aktsepteerimine ning ühisosa leidmine.
Tervislike piiride seadmine ja individuaalsuse säilitamine suhetes.
Elu üleminekute ja väljakutsetega toimetulek paarina.
Toetava ja hooldava partnerluse edendamine.
Praktilised harjutused ja vahendid pidevaks kasvuks ja arenguks.
Paarikoolis osaledes võite partneriga oodata järgmist:
Sügavam arusaam endast ja teineteisest.
Suhtlemis- ja konfliktilahendusoskuste parandamine.
Emotsionaalse sideme ja intiimsuse tugevdamine.
Usalduse ja vastastikuse austuse ehitamine.
Negatiivsete mustrite ja käitumisviisidega toimetulek.
Paremad oskused elu muutuste ja väljakutsetega toimetulekul.
Üldise rahulolu ja õnne suurendamine suhetes.
Paarikool ei ole kiire lahendus, vaid kasvu- ja avastusretk. See nõuab mõlemalt partnerilt pühendumust, pingutust ja avatust. Kasutades seda võimalust isiklikuks ja suhtealaseks kasvuks, saate luua tugevama, tervema ja rahuldust pakkuvama partnerluse.

ORGANISATSIOONIDELE

Globaliseerumine ja digitaliseerimine on viimastel aastakümnetel märkimisväärselt mõjutanud ettevõtteid ja organisatsioone, kujundades ümber arendus-, tootmis-, turundus- ja sisemist struktuuri.

Detsentraliseerimine, paindlikkus ja kohanemine on nüüd juhtkonna ja juhtimise jaoks pidevad väljakutsed. Et nende muutustega sammu pidada, vajavad organisatsioonid asjatundlikke inimesi, kes suudavad muutusi omaks võtta. Töötaja tähtsust ei saa ülehinnata, sest neilt oodatakse kriitilise mõtlemise, probleemide lahendamise, enesejuhtimise, aktiivse õppimise, vastupidavuse ja stressitaluvuse võimeid.
Tootlikkus on tihedalt seotud töötajate heaoluga, seega peavad ettevõtted edendama usalduslikku keskkonda, mis pakub ausat ja konstruktiivset tagasisidet, toetust ja kultuuri, mis soodustab koostööd ja võimaldab teha vigu. Töötajad ootavad ka kogukonnatunnet, suhtlemist ja kuuluvust.
Neuroteaduslikud uuringud on näidanud, et turvaline keskkond soodustab õppimist, loovust ja sisemist motivatsiooni. Seevastu kontrollil, ühesuunalisel suhtlusel ja vähesel osalusel põhinev juhtimine võib aja jooksul viia passiivsuse ja tegevusetuseni.
Tulevaste nõudmistega toimetulekuks on vaja uut tüüpi juhtimist ja ettevõtluskultuuri. Ökoloogilised muutused, ränne ja sõda nõuavad uuenduslikke lähenemisviise, mitte aegunud lahendusi. Traditsiooniline ülalt-alla hierarhia, lineaarne otsustusprotsess ja sotsiaalne tõrjutus pärsivad loovust ja vastutustundlikkust.
Juhid vajavad nüüd lisaks kognitiivsetele oskustele ka tugevaid emotsionaalseid ja inimeste vahelisi oskusi. Tugevate juhtimisoskuste arendamine eeldab oma tugevate ja nõrkade külgede igakülgset mõistmist.

Kursused: Isiklike oskuste arendamine juhina

Suhtlemis- ja suhtlemisoskused juhile

  • Isiklik arusaam juhtimisest: Status Quo ja visioon
  • Suhted iseendaga kui juhiks olemise eeldus
  • Väärtused ja eesmärk töös
  • Hoiakud ja sisemine kompass
  • Suveräänsus, autentsus ja ausus
  • Avatus ja turvalisus: hea tasakaalu leidmine
  • Haavadega ja valuga tegelemine
  • Eneseteadlikkus: tunded, mõtted ja soovid
  • Ruum: atmosfäär, resonants, väli
  • Suhted: koostöö ja sotsiaalne faktor
  • Siin ja praegu: kohaloleku jõud

KOOLITUS

Kursused on peamiselt kogemuspõhised, soodustades sügavamat ja kauakestvat õppimist koos oluliste elumuutustega.

Teooriat kasutatakse mõistlikult ja asjakohaselt, et toetada individuaalsete kogemuste mõistmist.

Koolitaja annab täiendavaid vahendeid iseõppimiseks ja teadmiste täiendamiseks.

Kursust juhib teoreetiliselt ja praktiliselt hästi koolitatud juht, kellel on kogemusi individuaal-, paari-, grupi- ja/või organisatsioonitöös. Koolitaja on kohustatud osalema regulaarselt supervisioonis ja end pidevalt koolitama.

Kahe juhi kombinatsioon kursusel tagab täielikult toetatud individuaalse- ja grupiprotsessi.

Rühmatöö põhimõtted
  1. Grupp Grupp on iseseisev üksus, millel on oma jõud. Grupiprotsessi kaudu toetatakse osalejate enesearengut refleksioonide ja vastastikuse väljakutse kaudu.
  2. Praeguse hetke teadvustamine on võrdluspunktiks, et olla koos iseenda ja teistega konkreetses kohas, ruumis ja olukorras.
  3. Eksperimendid, mille eesmärk on teadlik juurdepääs konkreetsetele isiklikele teemadele ja varjatud eelduste realiseerimine.
  4. Uute tegutsemisviiside proovimine turvalises keskkonnas. Vastutuse nägemine kui võime reageerida konkreetsetele olukordadele erinevalt, jäädes alati vastutavaks oma valikute eest.
  5. Arusaam üldisest välja kontseptsioonist, kus me oleme omavahel ja ökoloogiliselt põimunud. Kõik on seotud laiema väljaga, osa on määratletud terviku kaudu.
  6. Töötamine terviklikult,kuna inimene on erinevate aspektide terviklik ühtsus, mis ühendab vaimseid (kognitiivseid), sotsiaalseid, psühholoogilisi, kehalisi kogemusi (afektid, emotsioonid, aistingud) ja hinge väljendusviise. Kogu seda vastastikust sõltuvust arvestatakse ja ei taandata ainult ühele aspektile.